• Meisten sind eh die Müller Drogerie die schon mal früher die Games draußen hat. Kann mich noch an Zeiten erinnern da waren Spiele schon mal 2-5 Tage vorher im Regal gestanden. Keine Ahnung ob die Heutzutage da strikter darauf achten. Bei großen Elektromärkten gab es in letzten Jahren schon eine Verschärfung die eher eingehalten werden musste.

    -PC: RTX 5070 Ti / Ryzen 5700X / Gigabyte B550I Pro AX/ 32GB DDR4 / 2x 1TB NVMe / Cooler Master NR200 ITX / Mac Mini M4/ LG OLED 55C9/ LG OLED 65C2

    -Konsolen: PS5 Pro, Xbox Series X, Nintendo Switch

    • Offizieller Beitrag

    Meisten sind eh die Müller Drogerie die schon mal früher die Games draußen hat. Kann mich noch an Zeiten erinnern da waren Spiele schon mal 2-5 Tage vorher im Regal gestanden. Keine Ahnung ob die Heutzutage da strikter darauf achten. Bei großen Elektromärkten gab es in letzten Jahren schon eine Verschärfung die eher eingehalten werden musste.

    So ging es mir damals mit FIFA 10! Ich weiß ist jetzt nicht Megaaa aber das hatte ein Laden schon 5 Tage früher irrtümlich im Regal stehen! Ich bin damit direkt zur Kasse gelaufen und freute mich wie ein Schnitzel! Aber dann kam die böse Kollegin und erklärte der Kassiererin dass dies ein Irrtum war und nicht verkauft werden darf! Ich habe gebettelt aber nichts hat genützt :D

  • Bei mir war es Sunset Overdrive. Auch 5 Tage vorher im Laden.

    Ich habe es aber bekommen und obendrauf war noch 20% Aktion.^^

    Manch mal muss man etwas Glück haben ob es auffällt.

    -PC: RTX 5070 Ti / Ryzen 5700X / Gigabyte B550I Pro AX/ 32GB DDR4 / 2x 1TB NVMe / Cooler Master NR200 ITX / Mac Mini M4/ LG OLED 55C9/ LG OLED 65C2

    -Konsolen: PS5 Pro, Xbox Series X, Nintendo Switch

  • Fatlace wann gehst du heute zum MM?

    Ich überlege, ob ich gleich nach Feierabend gehe, aber so gegen 16 Uhr werden sie es bestimmt nicht rausgeben. Eher so kurz vor Ladenschluss.

    Will so gegen 18-18:30 da sein, dann komme ich nicht in den feierabend verkehr^^

    Der MM hatte Mindseye schon 5 Tage früher im Regal, hoffe ich habe heute auch son Glück:applaus:

    Wen ich nichts kriege fahre ich morgen früh in einen Expert, liegt bei mir morgen eh auf dem Weg.

  • Okay! Krass! Also die Releaseversion mit Patch soll nochmal signifikant besser sein als das, was die Reviewer bekommen haben :Hammer:


    Zitat

    Ghost of Yotei’s day one patch makes 79 changes, including extra environmental detail, improved ray tracing, resolved camera issues and crash fixes.

    Ghost of Yotei’s day one patch improves environmental detail and improves ray tracing | VGC
    The version 1.006 update features 79 improvements in total…
    www.videogameschronicle.com
    VGC (@videogameschronicle.com)
    Ghost of Yotei’s day one patch makes 79 changes, including extra environmental detail, improved ray tracing, resolved camera issues and crash fixes.…
    bsky.app
  • Zitat
    Spoiler anzeigen

    Ghost of Yotei – Day one update (ver 1.006)

    Performance and Stability

    • Multiple improvements to environmental rendering performance.
    • Fixed issues affecting Ray Tracing Mode lighting consistency and performance.
    • Changes to improve performance and stability while in photomode.
    • Various improvements to performance in missions with high character counts.
    • Resolved uncommon crashes when playing or idling for long periods of time.
    • Fixed rare crashes related to loading certain saves.

    Gameplay

    • Audio fixes to allow impact sound effects to correctly match surface types.
    • Fixes several bugs in mini games like bamboo chop and Zeni Hajiki.
    • Fixed an occasional long delay when starting buddy grapple pull.
    • Fixed pumpkins appearing transparent during the kunai training mission.
    • Fixed interrogation camera transitions to avoid popping between angles.
    • General camera improvements for world navigation and when using tools in combat.
    • Improvements camera behavior while engaged in combat, especially in optional camera modes.
    • Fixes various bugs and exploits during duels.
    • Various balance adjustments to weapons and charms, especially related to late game content.
    • Various balance adjustments and bug fixes related to Lethal difficulty.
    • Fixed bugs related to picking and throwing dropped weapons.
    • Balance adjustments and bug fixes to stealth kills with weapons other than the katana.
    • Fixed bugs with mission dialogue being cut short due to player or NPC actions.
    • Fixed several bugs in missions that players could perceive as blocking progress.
    • Various mission area improvements to help with mission flow and easier navigation.
    • Limit puzzle clues in some difficulty levels.
    • Prevent the horse from interrupting certain missions objectives or cutscenes.
    • Removed the ability to decapitate bounty capture targets.
    • Fixes a bug causing Standoff to select far away enemies.
    • Various adjustments and balance changes to wolf abilities, such as when fighting enemy leaders.
    • Prevent systemic enemies from appearing when the player is following foxes.
    • Added the ability for the player to open photomode (via R1) during certain stages when camping.
    • Various economy and loot balance changes to common metals.
    • Improved enemy responses to player actions in combat scenarios.
    • Reduced the occurrence of tutorials when camping.
    • Improved behavior of Saito’s men hunting for Atsu in the open world.

    Animation

    • Improved intro and exit transitions for some cinematics to present a better and more emotional experience.
    • Fixed multiple instances of armor blocking camera shots during cutscenes.
    • Fixes to prevent geometry fading or popping at incorrect times in cutscenes.
    • Fixes for cutscene animation artifacts.
    • Fixes multiple instances of weapons appearing incorrectly during cutscenes.
    • Fixes characters improperly appearing in some cutscenes.
    • Improvements to character expressions and emotions during some cutscenes.
    • Updated various NPC animations and voice lines to make characters behave more naturally.
    • Updated the intro and exit animations for katana attacks so they feel more natural.
    • Updating foot matching across animations to better match characters’ feet to the ground.
    • Added new into and exit animations to improve transitions smoothness in foot matching and posture.
    • Improved animations for the coal throwing game used in weapon training.
    • Fixed a bug that allowed dogs and other animals to play incorrect hunt animations.
    • Fixed various NPC animations that would play incorrectly during missions.
    • Improved the animation for the Brute enemy grabbing Atsu and throwing her down on the ground.
    • Improving various weapon draw and stow animations to reduce clipping.

    Environment

    • Improved onsen environmental assets, layout, set dressing and world interaction to provide more unique experiences for each onsen.
    • Improving appearance and performance of some flower types.
    • Improved the look of erosion and details in mountain ranges seen across the world.
    • Improved various textures in caves to bring up level of detail and eliminate seams and some artifacting.
    • Updated lower levels of detail on various tree assets around the world to prevent visual popping when the player is navigating around locations.
    • Updated deep snow blending to better conceal characters and also improve the look of snow on other assets.
    • Improvements and optimization across many assets throughout the game to improve performance.
    • Improved textures and assets within various caves and dens across the game for general quality polish.
    • Tweaked assets across the entire game to fix issues with objects floating above the ground.

    UI/UX

    • Fixed photomode flashes and bright glow when rapidly changing the time of day.
    • General improvements to the photomode menu UI and navigation.
    • Fixed bugs in mini games related to alternative controller schemes.
    • Fixed various bugs in spyglass.
    • Fixed conflicting UI elements in various menus and the map.
    • Fixed text overflowing in Large Text mode in various languages.
    • Fixed text overlap with the Key Items list and objective cards with multiple rewards.
    • Adjusted the position of certain UI elements, such as the Charm Level icon.
    • Fixed or improved icons for multiple cosmetics and skills.
    • Updated skill videos and allow colored glints for clearer instruction.
    • Fixed UI elements to avoid overlapping in various cases like duels.
    • Fixed a bug with items on the travelers map appearing incorrectly.
    • Updated the UI marker shaders, animation and size to improve legibility.
    • Fixed a bug where the loadout trainer inappropriately.
    • Modified bloom in the spyglass to improve visibility in bright scenes.
    • Reduced the number of pop-ups at the start of the game for a smoother experience for players with bonus content.
    • Improved various UI elements at vendors.
    • Fixed bugs related to loading and popping in menus.
    • Updated trophy and activity art.
    • Improved the appearance of some elements on the map.
    • Fixed the naming of some inventory items.
    • Added options to photomode.

    Patchlog.

    Ich bin schon aufs Digital Foundry Video gespannt :^^:

  • Ne, Faulheit ist doch stärker^^

    Außerdem muss ich zu einem bestimmten MM morgen, weil ich es dorthin zur Abholung geschickt habe. Müsste aber da sein, da mir vorgestern schon die Meldung zugesandt worde, dass es unterwegs ist.

    Aber krass, das heißt du kannst gleich loslegen Fatlace ?!

    Boa bin schon gönnerhaft neidisch^^ wünsche dir viel Spaß, aber wehe du spoilerst Diggaa!

    RTX 5090

    RYZEN 7 9800X3D

    ASUS ROG STRIX B650E-F

  • War aber auch Haarscharf, es lag natürlich nicht im Regal, habe also nachgefragt, die Mitarbeiterin hatte es dann nach vorne gebracht und es dem Chef gezeigt, welcher mich dann angeguckt hat, und genickt hatte^^

    Dann geht der Chef wieder weg, und "Karen" kommt zur Kasse und will mich bedienen, ich sage ihr das Game liegt da, "das darf ich Ihnen aber erst morgen verkaufen, das Release Datum ist erst morgen", nachdem ich ihr gesagt habe das der Chef es abgeknickt hat, musste sie natürlich nachfragen gehen und kam kleinlaut zurück und kassierte ab:yeah::HORSE:

    Aber krass, das heißt du kannst gleich loslegen Fatlace ?!

    Boa bin schon gönnerhaft neidisch^^ wünsche dir viel Spaß, aber wehe du spoilerst Diggaa!

    Ich hoffe ich kann nachher los legen, installiere es aber schon:Fresse:

    Edith: Patch 1.006. ist auch schon in der Warteschlange

  • Auf Twitch wird das Spiel schon von diversen Leuten gespielt. Sollte also quasi überall verfügbar sein. Macht mich ein wenig sadge, dass Sony selbst erst morgen früh liefern will und man dann vielleicht erst ab nächster Woche spielen kann, wenn kein annahmebereiter Nachbar da ist.

  • War aber auch Haarscharf, es lag natürlich nicht im Regal, habe also nachgefragt, die Mitarbeiterin hatte es dann nach vorne gebracht und es dem Chef gezeigt, welcher mich dann angeguckt hat, und genickt hatte^^

    Dann geht der Chef wieder weg, und "Karen" kommt zur Kasse und will mich bedienen, ich sage ihr das Game liegt da, "das darf ich Ihnen aber erst morgen verkaufen, das Release Datum ist erst morgen", nachdem ich ihr gesagt habe das der Chef es abgeknickt hat, musste sie natürlich nachfragen gehen und kam kleinlaut zurück und kassierte ab

    Ey haha einfach nur krass! Was hab ich heute morgen noch geschrieben?! Dieses Land ist leider voll mit solcher "Karens" und Anzeigehauptmeister...

    Coole Aktion vom Chef! Hat gleich gesehen, dass unser Fatlace ein cooler Bro is^^

    RTX 5090

    RYZEN 7 9800X3D

    ASUS ROG STRIX B650E-F

    • Offizieller Beitrag

    Auf Twitch wird das Spiel schon von diversen Leuten gespielt. Sollte also quasi überall verfügbar sein. Macht mich ein wenig sadge, dass Sony selbst erst morgen früh liefern will und man dann vielleicht erst ab nächster Woche spielen kann, wenn kein annahmebereiter Nachbar da ist.

    Ich drücke dir die Daumen, dass du es auch morgen hast!

  • War aber auch Haarscharf, es lag natürlich nicht im Regal, habe also nachgefragt, die Mitarbeiterin hatte es dann nach vorne gebracht und es dem Chef gezeigt, welcher mich dann angeguckt hat, und genickt hatte^^

    Dann geht der Chef wieder weg, und "Karen" kommt zur Kasse und will mich bedienen, ich sage ihr das Game liegt da, "das darf ich Ihnen aber erst morgen verkaufen, das Release Datum ist erst morgen", nachdem ich ihr gesagt habe das der Chef es abgeknickt hat, musste sie natürlich nachfragen gehen und kam kleinlaut zurück und kassierte ab:yeah::HORSE:

    Ich hoffe ich kann nachher los legen, installiere es aber schon:Fresse:

    Edith: Patch 1.006. ist auch schon in der Warteschlange

    Ich bin so neidisch!!! Ich kauf es morgen im örtlichen Laden mit nem Kumpel

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!